אחסון אתר לשוק הבינלאומי ואמנות הבחירה בספק הנכון
תודות לאינטרנט, כיום אנחנו חיים בכפר גלובלי. בזמן שאולי העולם מרגיש תמיד קטן וקטן יותר, השוק הבינלאומי הופך גדול יותר מתמיד. בתור בעל עסק, חנות וירטואלית, או אפילו פרילנסר, השוק הבינלאומי צריך להיות מגרש המשחקים שלך, במיוחד אם יש לך אתר עם נוכחות בינלאומית.
אחסון אתרים מכוון לשוק הבינלאומי נותן לך את האפשרות לחצות גבולות בקלות ולמשוך קהל לקוחות מכל רחבי העולם בקלות. אז אחרי שתרגמת את האתר לאנגלית או שפות נוספות, איך מוצאים את חברת האחסון הנכונה עבור האתר שלך אשר תספק לך את מירב הכלים להצליח?
אם כבר יש לך ניסיון בניהול אתר אינטרנט או עסק דיגיטלי אתה כבר אמור לדעת שאתה צריך מקום משלך ברשת כדי לאחסן את האתר שלך. אתם גם יודע שזה יקנה לך גישה למגוון רחב יותר של לקוחות, אך אתה עדיין לא ממש בטוח מה לבדוק בחברות האחסון השונות. ובכן, זוהי בדיוק המטרה של המאמר הזה. בוא נתחיל לעבור על הפרטים ביחד.
קודם כל, חברת אחסון מקומית או בינלאומית?
יש המאמינים שהדרך הטובה ביותר היא לבחור שירותי אחסון אשר נמצאים קרובים לקהל היעד של העסק. ככל שהמרחק קצר יותר, כך האתר יגיע מהר יותר, נכון? על פני השטח מדובר בחשיבה הגיונית. אך בארץ, העלויות הגבוהות (מחיר כפול), התשתית הטכנית (שרתים מיושנים ותשתית מקרטעת) והתמיכה הטכנית (שלרוב לא קיימת בסופי השבוע ובחגים) לא תמיד באותה רמה כמו חברת אחסון בינלאומית.
כמו כן, אף אחד לא יכול לאחסן דומיינים מקומיים מרובים על שרת מקומי והכל תחת לוח בקרה אחד. זוהי הסיבה כי אחסון אצל חברות אחסון אתרים בחו"ל מהווה את הפתרון המושלם עבור המון עסקים. בואו ונבחן את העניין עוד יותר לעומק:
- אנחנו לא משתמשים בחיוג אינטרנטי יותר: שירותי אחסון מקומיים היו רלוונטיים בזמן שבו היינו צריכים להשתמש בקו הטלפון כדי להתחבר לאינטרנט, כאשר רוחב הפס של האינטרנט הייתה דאגה רצינית. למי שזוכר, באותה התקופה הייתה גם בעיה לקבל צליל תפוס כאשר פקס מנסה להגיע, לא עוד.
- האינטרנט של היום מהיר, ממש מהיר: בממוצע, סיגנל אשר עובר דרך האינטרנט מסביב לכדור הארץ, מגיע ליעדו בכ-170 אלפיות השנייה. אז, האם אתם באמת צריכים ששרת האחסון שלכם יהיה כל כך קרוב אליכם, ולקהל המקומי בלבד? כיום כשרוב ספקי האינטרנט מציעים חיבור של 30MB לפחות כסטנדרט, מיקום שרת האחסון נעשה פחות ופחות רלוונטי.
- אתרי מראה ו-CDN: הטכנולוגיה של היום יכולה לשכפל את האתר שלך להמון מיקומים באמצעות שימוש בשירות CDN. מה שאומר שעליך פשוט להתרכז במציאת שירות אחסון אתרים בעל תשתית איכותית, לרוב בינלאומי אמין ואיכותי.
- אין מה לדאוג בנוגע למיקום: תתמקד בקהל היעד העיקרי שלכם. אם הרוב הגדול של הרווחים והקהל העתידי מגיע ממדינה אחת ספציפית, תמיד שווה לבדוק את האפשרות למצוא שרת אחסון באותה המדינה.
מה סדר העדיפויות שלך?
רוב חברות האחסון הגדולות מציעות שירות אחסון אתרים עבור השוק הבינלאומי במטרה להפוך את האתר שלך לזמין למגוון גולשים מכל רחבי העולם. אך עליך לעצור ולבחון את סדר העדיפויות שלך לפני שאתה נרשם לחבילת אחסון כלשהי. הבחירה תלויה בצרכים של האתר שלך בהתאם לאסטרטגיה הייחודית של העסק שלך, כדאי לך לבדוק את האפשרויות הבאות:
- אחסון אימייל – חשוב עבור צרכי אימייל בתנועה גבוהה, חברות עם כמות גדולה של עובדים, שירות לקוחות המקבל עשרות/מאות פניות על בסיס יומי וכו'.
- כלי בניית אתרים – רוב חברות האחסון מציעות כלים לבניית אתרים מהירים שאולי תרצה להיעזר בהם כדי ליצור את האתר החדש שלך, לרוב מדובר בפתרון המתאים עבור אתרים שעדיין נמצאים בתהליך פיתוח או עבור יצירת דפי נחיתה במהירות וללא עלות. למרות זאת, האפשרות המועדפת עבור רוב האתרים היא פשוט להתקין וורדפרס.
- יכולות E-COMMERCE – כדי לתמוך בפעילויות השיווקיות והפיננסיות שלך, חנות אלקטרונית למכירה און ליין.
- כתובות דומיין – חלק מחברות האחסון מציעות רישום דומיין בחינם עבור האתר שלך בעת הרשמה לשירות האחסון בהתחייבות לשנה. חשוב לשים לב לסיומת הדומיין המוצעת בהתבסס על המדינה\שפה אליה אתה מכוון בכדי להגיע לקהל היעד החדש שלך בקלות.
לסיכום: להיות פתוח לשינויים
חשוב לזכור את העצות האלה כאשר אתה עושה את סקר השוק ומשווה בין החברות השונות. מצא ספק אחסון אשר תפור לצרכים שלך ושל העסק שלך, ושיכול לענות לדרישה שלך להגיע ללקוחות בינלאומיים.
אך אל תעצור שם. לאחר שבחרת את ספק האחסון ופתחת את האתר בהצלחה, חשוב לעקוב אחרי ביצועי האתר לאורך הזמן. קמפיין פרסום אגרסיבי, יצירת שיתופי פעולה או אפילו כתבה מפרגנת באתר חדשות גדול עשויה להוביל לעלייה רצינית בכמות הגולשים ולדרוש שינויים בחבילת האחסון. כאשר דברים משתנים, ואתה יודע שהם הולכים להשתנות, אל תפחד משינויים. תמיד ניתן לשדרג את חבילת האחסון, כל חברות האחסון הטובות יוכלו להתאים עצמם ולהתפתח יחד אתך.